Tuesday, January 26, 2010

SOC PEDIATRIK

SOC PEDIATRIK
HOSPITAL PUTRAJAYA
18 Jan 2010
Jam 8.30 Pagi
Jurubahasenya :Mizarita...
DOC :DR ALIZA

Salam...sori aaa...dh lame aku tak hepdate blog ni..bukan ape..bz le..tambahan pula si tuan kecik ni tak berapa sihat..selang seminggu demam, batuk dan selesema..

Ni aku citer sikit mase aku bawa Ameer apt Doc Pediatrik..bukan ape...sakit tak..maklum Ameer ada appt sejak berumur 4 bulan..sebabnya Ibu n ayahnya OKU Pendengaran..so doc nak pantau le...apptnya bukannya bulanan tapi 6 bulan sekali..mula dr bulan 4 (2008),7 (2008) and lastly 18.1.2010 (last appt)

Hari tu aku bawa Ameer ketempat kerja ku..aku toun n go kad kerja ku n terus bawa Ameer ke SOC..Ameer di sukat kepalanya,beratnya n panjangnya..

Dlm jam 9.30 nama Ameer dipanggil..Dr Aliza pun teringin nk belajar Sign..dia tanya macam2...Ameer pandai apa,bye-bye?, Ameer bye-bye dgn ayahnya je..ibunya jarang le...doc pun ckp anak dia sama juga..perkembangan nya?boleh ckp ke?Lepas tu dia check anu ameer,dada..Ameer pula tgn dia tak duk diam..sayik pegang stetoskop je..hehehehe

Lepas tu Doc kata perkembangannya normal...but DOC nak pantau pertuturan dia...dia kata nak buat grop bercampur dgn grop normal but i kata pengasuhnya org normal...

Dulu doc maklum bulan 1 last appt..aisey ade lagi la...bulan 5 ni ade appt..walaupun kompom dh jd normal..

Misi aku sekarang :
 Ajar Ameer sign language dengan gigih supaya dia boleh berkomunikasi dgn ayahnya...bukan senang nak ajar..ameer baru belajar 3 sign..ayah,ibu n susu..tu pun megulang-ngulang..kalau dia tak mau makan/minum,dia akan geleng kepala..Ameer cuba nak ckp guna sign but tgnnya terkapai2 lagi..kena la gigih  ajarnya lagi ni walapun kat rumah minggu bekerja...berapa jam aje aku luang masa dgn Ameer..Hanya hari Sabtu Dan Ahad aje la yg boleh bersama..setiap saat aku bersama dgn dia..

nota pat-pat siku lipat : Moga ameer cepat tangkap sign yang dipelajarinya..

No comments: