Friday, December 11, 2009

SAAT KELAHIRAN....

haaaaa...sambung tajuk tadi....

ROTFLFemly aku datang bercuti..mereka nak ke pahang..sehari dua..peh tu ke cheras,,umah mak sedara ku...aku mengidam nak kepok lekor..so mak aku belikan..aku jumpa mak aku kat cheras..mak aku bising2 apasai tak pakai baju preggy...aku suka pakai baju yg biasa kau pakai..aku pun jawab la..ala ..rugila beli baju preggy..pakai pon kejap jea...lepas bersalin terus dikebumikan dalam lemari pakaian ....esok harinya mak aku balik penang..aku pun tgk diriku kat cermin n perasan kaki ku mula bengkak..aku pun sms le kat mak aku .."mak..kaki bengkak cam gajah"heheheh..mak aku jawab "oii..jgn memain..tu salah satu tanda nak bersalin...tidak pula kutahu nak bersalin..sebab due date aku jauh lagi...Rancang cuti krismas balik BM bersalin n pantang kat sana..mak aku sediakan bantal,tilam n barut utk bby ku..maklumla   cucu sulung..excited le parets ku..aku kata jgn le kuar sekarang..bulan 1 le..mak sedara aku pun preggy..kandungan dia beza sebulan je dr kandungan aku..macam 2 le kami borak..hehehe n aku tanya soklan bodo..sakit tak bersalin???mak sedara aku kata sakit..bila baby kuar sakit pon dh ilang..Masa tue..kawan aku Ct merangkap ex-hsemate masa bujang dlm labour room HUKM kat kelantan..due date dia memang bulan 12...bila dia selamat bersalin aku pun tumpang gembira..

Saat Kelahiran..19 Dis..aku masih tak rase apa2 pun..kontraksi pon x..cuma kepenatan yg terlampau..malam tu aku wat2 kerja ..cuci baju baby yg baru beli...kemas umah..beg2 persediaan bersalin pon dh siap..

Aku pi kerja kat tempat kerja hubie ku...ntah cam ne ..jam 9.00 aku merasakan ada cecair kuar..tapi rasa tak sedap ati..nak nagis pun ada.aku tanya makcik cafe..dia kata air mentuban tu..
Kawan2 semua mencari hubie ku...rupe2 dia tetido kat ofis..semua geng panik dgn aku..so
so hubie ku minta jurubhasa ada ke patut depa suh aku gi klinik biasa check2..dulu..aku tak mo buang mase  terus gi spital Putrajaya..check2 betui le aku nak bersalin..bukaan 2 cm..tapi x rase apa2 pun..jam 12.30 aku rase sakit tapi tak teruk..acam senggugut..jam  1.30 sakit kuat.mcm senggugut gak tapi kuatnya..sat2 ada sakit sat2 tak de..macam makan biskut chipsmore gitu..bayangkanlah sakit2 kuat..peh tu doc ckp pun tak faham..aku ni kan OKU pendengaran....Jurubahase plak tak de..dalam keadaan sakit kena gak tulis kat kertas dgn doktor.jam 2.00 check lagi..bukaan dh 3 cm..dokt menulis kat kertas n kate jam 3 pi bilik labour..huhuhu cepat betui..jam .yg lawaknye..pampers belom lagi beli..mujur le nurse yg baik ati teman hubie ku pegi beli kat kedai spital ni...peh tu jumpa aku kat L&D..

JAm 3.30 petang..syukur..3 kali teran..tahap semput coz tenaga x de..makan pg 2 keping roti je..hero ku dh lahir..perasaan aku nangis ade la..sedih tgk baby tu mennagis..saat baby lahir n letak kat perutku rase sedih n sayu..aku tak tau abg sepupuku tunggu kat luar nak tlg azan tapi cari2 tak jumpa..terpaksa le doct lelaki bernama "DR FADZLUN ABAS "azankan baby ku..coz hubie ku OKU gak..hehehe..tg doktor yg sambut kelahiran bayiku plak..DR SUMITRA.Mak aku baru je dtg kl mingu lepas s dpt tau aku dh selamat gaya formula one memecut dr P.P ke Hospital Putrajaya nk jenguk aku..

Bermulalah episod aku jd seorang ibu..sebulan pertama tensen sungguh..bayi ku nangis waktu malam nak susu,but aku tido dh tu x dengra..ka aku ni OKU Pendengaran.plak..rungsing hatiku walaupun penuh amazing..akhirnya masalah aku tu selesai dgn hanya tido posisi "T'..

korang agak2 le apa itu POSISI " T"...ct n aku bersalin bulan yg sama walaupun dia preggy dulu...aku sebenarnya due date 15/1/2009..baby ku tu tak sabo2 kuar nak main dgn amani anak ct so dia pun kuar le 19 Disember 2008.tak ready betui aku kelam kabut....sekian The End...


2 jam lepas bersalin.. berat 2.45 kilo..siap rekod ditulis pen merah..

  
 Lepas lahir mata dia dah buka... lalalala


 
Ni le gambo Amani..anak kawan serumah aku masa bujang..umur 1 st day..lahir seminggu sebelum anakku lahir..


ni pun anak kawan hubie aku..lahir bulan 12 gak le...25 dis. 2008..seminggu lepas tu die plak kuar..huhuhu..mcm berpakat je.. kata maminya due date bulan 1 same dgn aku..tup2 25 Disember..lawak sunggih...dia pun kelam kabut sebab tak jangka bersalin awal sebulan...



nota pat-pat siku lipat:pjg2 aku taip nanti korang bosan plak..apa2 tanya je aku..

No comments: